Thursday, October 7, 2010

Alhamdulilah...=)

ALHAMDULILAH...pendek kan ayat 2?? adakah kita selalu ucapkannya apabila mendapat sesuatu yg mengebirakan kita??..


Syukur ke hadrat illahi kerana kita masih lagi diberi dua nikmat yang besar dalam kehidupan ini...pertama nikmat iman..ape itu agama islam (iman)??sape yang diberi nikmat tersebut..adakah kita bersyukur ats nikmat iman yang ALLAH anugerahkan pada kita??...bersamalah kita renungkan, jika kita kembali pada ALLAH dalam keadaan kufur..apa yang akan kita jawab apabila bertemu ALLAH? Harta dunia,kekasih boleh ke bantu kita??? TIDAK3!!!! itu semua x akan bantu kita dalam menjawab pertanyaan malaikat di kubur nanti..masyALLAH,diharapkan sy dan sahabat semua tidak tergolong dalam golongan yg kufur..

Dari Uthman r.a meriwayatkan,Rasulullah s.a.w bersabda;Barangsiapa yang mati dalam keadaan dia mengetahui ( dan beriman ) bahawa tiada tuhan yang layak disembah melainkan ALLAH,maka dia akan dimasukkan ke dalam syurga(HR Muslim)

Nikmat yg ke dua..nikmat yang paling kita nampak..iaitu nikmat sihat(hidup)..cube kita renung kembali..apabila sakit..susah tak kita hendak beribadat,membuat sesuatu kerja..jikalah ALLAH tu nak tarik nikmat ini semasa tidur,dalam keadaan bgn dari tidur anggota bdan kita lumpuh..mcm mane??
itu pun msih blh ckp  "ALHAMDULILAH"..sebab ALLAH bg kita peluang untuk bertaubat...

dari Barra' ibn 'Azib r.a meriwayatkan bahawa rasulullah s.a.w bersabda;Barangsiapa yang bertemu diantara dua orang islam dan mereka berjabat tangan,dan memuji ALLAh,dan memohon pengampunan daripada ALLAH,maka ALLAH akan mengampuni keduanya(HR Abu Daud)


akhirnya sy harapkan kita same2 sebagai umat akhir zaman ini dapat bersama-sama bgn kembali untuk mengembalikan kegemilangan islam pada zaman Rasullullah dan zaman sahabat...insyALLAH..

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan pesanan anda di sini. Terima Kasih.